joi, 17 ianuarie 2008

maktub



mereu suntem grabiti, mereu gata sa plecam, gata sa ne luam zborul, mereu facem palnuri, socoteli, combinatii, supozitii. mereu alegem daca e la dreapta sau la stanga.bluza alba sau tricoul crem. mereu suntem in dilema, mereu ne pare rau ca trebuie sa facem diferente. niciodata nu e simplu, niciodata nu vine de la sine.azi m-am gandit ca mi-ar placea sa ma mai joc din nou cu un lego. sau cu niste cuburi, sau sa fac un puzzle de 100 de piese cu pinochio. sau sa sar coarda si sa ma joc de-a v-ati ascunselea. azi mi-am amintit de Catalin. de cum ne jucam noi de-a v-ati ascunselea pe strada, de cum fura corcoduse de la vecini si ne aducea la toti copii . de cum il priveam cand si-a luat el primul calculator de pe strada. apoi cand a fost primul care si-a bagat net. apoi...el era cu baietii, de la colt, iar noi eram fetele. mai tarziu, eram in acelasi liceu si tot vecini am ramas. era acelasi Catalin cu care radeam si vorbeam toate tampeniile. eram vecini, nu eram cei mai buni prieteni dar ne intelegeam bine. intr-o zi l-am intrebat ce vrea sa faca duupa ce o sa termine liceul. mi-a zis ca vrea sa plece. ca locul asta nu e pentru el, ca tara asta nu e a lui. mi-a zis ca o sa-i fie foarte usor sa lase totul in urma fiindca nu-i prea pasa de nimic. m-am uitat cu admiratie la el si ma gandeam ca stie ce vrea, ca el mai are putin si o sa-si indeplineasca visul, o sa-si atinga viitorul dorit. mai tarziu, peste nici jumatate de an, cand m-a anuntat tata, mi s-au inmuiat picioarele. ce decizii, ce alegeri, ce planuri, ce socoteli? ce rost are tot? ce rost are sa stai s ate mai gandesti, sa alegi calea cea buna, canf defapt nimic nu depinde de tine. catalin era departe. nu stiu daca asta era viitorul dorit. nu l-am inteles prea bine. catalin murise. catalin nu mai era. si asta chiar venise de la sine. lucrul asta nu-l ceruse nimeni si nu-l asteptase nimeni.



azi am incetat sa ma mai gandesc la motive. nu mai caut niciunul. nu e bine sa cautam motive.

azi am incetat sa-mi pun dorinte. de teama ca nu o sa se mai indeplineasca.


Un comentariu:

Andreea Verde spunea...

Scrie si despre dorul de 3 minute..:) pana nu iti ia altcineva conceptu!