duminică, 15 iulie 2007

"Mami, de ce plintesa il ubeste pe ulatu ala?nu ale si ea un plint flumos?"



de mici, noua fetelor, copilaria ne-a fost alimentata cu tot felul de basme fanteziste cu printese cu cosite galbene, care straluceau mai abitir ca soarele, care erau inchise in castele intunecate pana cand un print pe un cal alb venea si le salva, sau de Ilene Cosanzene care se indragosteau de cine nu trebuia, de zana frumaose dar sarace cAre erau furate de la casa parinteasca de cavaleri viteji..

constant ne-au fost injectate sperante feerice, iar noi vazandu-ne de pe atunci niste printese bondoace cu trene din perdele vechi, iasomie in par si rouge pe buze..asteptam zi de zi un Fat Frumos sa bata si la fereastra noastra si sa ne rapeasca...caci nu asta era soarta tuturor printeselor???

eu totdeauna am avut fascinatie pentru printesele care ieseau din tipar.Ma enervau cele care primeau totul de-a gata, primeau prea usor fericirea...m-au fascinat printesele care erau oropsite, care trebuiau sa sufere un pic..Dramatica eram de mica, fara sa-mi dau seama...si in special ma fascinau basmele in care printul, sub o vraja(groaznica, teribila, stupefianta...uaauuuu:)) era transformat in cel mai scarbos, umed si dezgustator brotac, parasit prin mlastini insalubre pana cand(culmea!!! printesa avea aici rolul de eroina salvatoare))) vreo printesa curajoasa, insusceptibila de alte boli in urma impactului, se gasea in stare sa-i dea sarutul salvator..si sa se indrepte amundoi cu pasi grabiti catre un "HAPPILY EVER AFTER"...

Era fascinant pentru mine, eu care eram cam traumatizata de broaste..cat curaj, cata putere a avut biata fata....bleah!!!!

ca sa actualizez...si sa contextualizez...si sa inchid marea paranteza pe care am vrut s-o pun...si in ziua de azi am o mare fascinatie pentru "printesele"care trebuie sa sarute broaste raioase, ba mai mult sa le tina la pieptul lor pana cand oooops!!! broscuta, si-asa fff batrana(nu-i mare paguba!!!) da ortul popii intr-un mod total sumbru...si daca printesa nu s-a umplut inca de negi de la raposata...isi va gasi un nou print cu care va incerca sa traiasca pana la adanci batraneti...sau pana cand moartea ii va mai adauhga ei inca ceva banisori in cont....

In alta categorie se afla "frumoasa si bestia"...sunt un alt cuplu celebru care ne-a bantuit copilaria..si-acum mi-amintesc de faptul ca mica fiind..eram stupefiata de videoclipul lu Meat Loaf...si nu puteam concepe asa ceva..pentru ca de mici suntem indoctrinati sa ii dam la o parte pe cei care nu sunt ca noi, pe cei urati, bolnavi, pe " decreteii" societatii. si mi-era imposibil sa cred ca o fata asa frumoasa iubeste un monstru..."Mami, de ce plintesa il ubeste pe ulatu ala? nu ale si ea un plint flumos???"....Mami de ce azi, baietii frumosi dar saraci, stau pe la colturi iar fetele ii vor doar pe monstruletii cu bani??

Un comentariu:

Andreea Verde spunea...

dupa aia cu linsul cotului...urmeaza asta in topul preferintelor mele. Nu m-am putut abtine sa nu comentez de data asta...dar titlul e genial de sugestiv..Vad ca dau pe-afara cu superlative in seara asta, asa ca ma opresc aici...:)